/
خرید چسب موش جوریم

خرید چسب موش جوریم

خرید چسب موش یکی از بهترین روش ها برای به دام انداختن موش ها و حشرات می باشد. این چسب ها در واقع نوعی از تله موش است. انواع مختلفی از چسب موش در بازار وجود دارد که با توجه به نیاز می توان یکی از آنها را برای رفع مشکل موش استفاده نمود. اما برای اینکه خرید چسب موش را انجام دهید ابتدا باید چندین نکته در مورد چسب موش بدانید. شاید اولین نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که از چسب موش در فضاهای سقف دار و کم گرد و خاک استفاده می شود. نکته دیگری که وجود دارد این است که چسب های این نوع از تله موش ها می تواند هم شیمیایی و هم طبیعی باشند. بنابراین باید در هنگام تهیه چسب موش به این نکته هم توجه داشته باشید.

روش استفاده از چسب موش

همانطور که قبلاً هم اشاره شد برای خرید چسب موش باید دقت داشته باشید که حتماً از آن در فضاهای سر پوشیده و کم گرد و خاک استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که برای نتیجه گیری بهتر، نباید بوی بدن روی تله و یا طعمه بماند چون جوندگان به راحتی این بو ها را تشخیص می دهند و احساس خطر می کنند. برای اثر دهی بهتر این دست از تله ها باید طعمه را در وسط قرار دهید تا بتواند موش را به دام اندازد. به صورت معمول بعدذاز 12 الی 24 ساعت حیوان به دام می افتد. برای اینکه بهترین نتیجه را از طعمه بگیرید بهتر است از طعمه هایی استفاده کنید که برای موش ها جذابیت دارند. برای مثال آجیل ها، پنیر، شیرینی، میوه ها و بسیاری دیگر از این نوع غذا ها موش ها را به خود جذب می کنند.

خرید چسب موش

مزایا و معایب خرید چسب موش

از معایب چسب موش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برای محیط های باز مناسب نیستند
  2. با رطوبت و گرد و خاک بالا تاثیر آن کم می شود.
  3. برای موش های بزرگ کاربردی نیست و امکان دارد موش های بزرگ از روی آن فرار کنند.
  4. معمولاً این چسب ها را نمی توان به دفعات زیاد استفاده کرد.

مزایای خرید چسب موش:

  1. این چسب ها سمی نیستند. در نتیجه نیازی به نگرانی مسمویت ها با مواد شیمیایی وجود ندارد.
  2. به راحتی می توان این تله ها را نصب و تعویض کرد.
  3. قابلیت استفاده در مکان های متنوع مانند: آشپزخانه‌ها، انبارها و مکان‌هایی که مواد غذایی نگهداری می‌شود.
  4. اقتصادی بودن خرید چسب موش.
  5. باعث مرگ حیوان نمی شود و می توان حیوان را بعد از به دام افتادن از آن جدا نمود.
  6. حیوان بعد از به دام افتادن نمی تواند حرکت کند بنابراین برای پیدا کردن آنها نیاز به گشتن ندارید.

خرید چسب موش

روش کارآمد برای استفاده از چسب موش

 

راه های زیادی برای به حداکثر رساندن کارایی چسب موش جوریم شما وجود دارد. برخی از روش‌ها و ابزارها عبارتند از قرار دادن تله در مناطقی که فعالیت موش‌ها زیاد است، درست کردن فضایی مانند چادر یا تونل برای چسب موش، اجتناب از طعمه‌گذاری نامناسب  چسب موش، استفاده از تله‌های از پیش طعمه‌گذاری شده، حذف منابع غذایی، و تعویض منظم  چسب موش.

 

1) تله ها را در مناطقی با فعالیت موش زیاد قرار دهید

مهم است که تله‌ها را در مناطقی با فعالیت بالای موش‌ها قرار دهید تا مطمئن شوید که موش‌هایی که در محل مورد نظر شما هستند به دام می‌افتند. علائم رایج فعالیت مداوم موش شامل موارد زیر است:

 

مدفوع های متعدد در بالای کمدها یا هر قسمت تاریک و غیر قابل دسترس، نشانه های مطمئنی از هجوم شدید و مزمن موش ها است. به طور معمول، یک موش می تواند حدود 50 تا 80 مدفوع در شب از خود به جای بگذارد.

بوهایی مانند بوی کپک نشانه‌ای از هجوم است زیرا موش‌ها مکرر ادرار می‌کنند. ادرار موش ها دارای بوهای قوی است که مدتی از بین نمی رود.

لکه‌های تیره یا علامت‌هایی که نشان می‌دهد موش‌ها بدن خود را در مسیرهای معمولی خود می‌خراشند و ستون‌های ادرار یا تپه‌های بلند و یک و نیم سانتی متری عرضی که مخلوطی از ادرار و چربی بدن هستند نیز از نشانه‌های هجوم موش است.

صداهای خراشیدنی که اغلب در شب می شنوید، نشانه فعالیت موش است، زیرا این موجودات در شب بیشتر فعال هستند.

کاغذ خرد شده یا آسیب در سایر مواد نرم که به راحتی توسط موش ها پاره می شوند، نشانه هایی از استفاده موش ها از آنها به عنوان مواد لازم برای ساخت لانه است و بنابراین نشانه هایی از فعالیت موش ها نیز می باشد.

ردپاها یا ردپاهایی که ممکن است روز بعد پس از پاشیدن پودر تالک مشاهده کنید، نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهد موش‌ها در محلی که پودر را روی آن ریخته اید، رفت و آمد می‌کنند. اینها ممکن است مستقیماً در مناطق پر گرد و غبار نیز مشاهده شوند.

موش های زنده و مرده نیز شاخص های خوبی برای آلودگی مزمن هستند.

خرید چسب موش

2) درست کردن فضایی مانند چادر یا تونل برای چسب موش

یک راه خوب برای جلوگیری از گرد و غبار، کثیفی یا آبی که ممکن است بر کارایی چسب موش تأثیر بگذارد، درست کردن فضایی مانند چادر یا تونل برای چسب موش است، به این معنی که آنها را در موقعیت هایی قرار دهید که شبیه چادر یا تونل هستند به جای اینکه آنها را صاف روی زمین قرار دهید. همچنین این یک راه خوب برای جلوگیری از تماس بچه ها و سایر حیوانات با چسب موش است.

 

3) از طعمه زدن تله های چسب خودداری کنید

استفاده از طعمه تله موش در سایر تله‌های موش که می‌توانند موش‌ها را با ضربه محکم یا برق بکشند مفید است و فقط انتخاب نوع مناسب طعمه برای این تله‌ها مهم است. با این حال، همین امر در مورد تخته های چسب که هر نوع طعمه ای که استفاده می شود ممکن است اثربخشی آن را کاهش دهد، صدق نمی کند. مثلا قرار دادن کره بادام زمینی به عنوان طعمه بر روی چسب سطحی مانند قرار دادن روغن خوراکی روی ناحیه مذکور است که از چسبندگی آن و تاثیر آن در گرفتن موش کاسته می شود.

 

4) از تله های پیش طعمه‌گذاری شده استفاده کنید

تعداد زیادی تله از پیش طعمه‌گذاری شده در بازار موجود است که حاوی نوع خاصی از جاذب برای ترغیب موش‌ها به ورود به داخل چسب موش هستند. همه تله‌های چسبی موجود در بازار از قبل طعمه‌گذاری نشده‌اند، بنابراین ابتدا بررسی کنید که آیا  چسب موشی که می‌خرید از قبل طعمه‌گذاری شده است یا خیر.

 

5) سایر منابع غذایی را حذف کنید

در دسترس قرار دادن منبع غذایی دیگری در اختیار موش ها، آنها را در خطر عدم توجه موش ها به تله های از پیش طعمه گذاری شده و فریب خوردن آنها قرار می دهد. این دقیقاً کاری است که شما نباید انجام دهید زیرا کارایی چسب موش را کاهش می دهد.

 

6)  چسب موش را به طور منظم تغییر دهید

توصیه می شود که چسب موش ها را به طور مرتب، حداقل هر 30 روز یکبار عوض کنید، البته اگر در این بازه زمانی هیچ موشی به دام نیافتاده باشد. این برای اطمینان از این است که چسب همچنان کارایی خود در گرفتن موش را حفظ می کند. به یاد داشته باشید که اگر چسب ها پر از گرد و غبار، خاک و حشرات باشند دیگر خوب کار نمی کنند. سطح چسب دیگر نمی چسبد یا جایی برای چسبیدن موش ها وجود نخواهد داشت.

بنابراین چسب موش ها به دلیل چسب سطحی غیر سمی خود که موش ها را به دام می اندازد، ابزارهای مفیدی برای گرفتن موش هستند. مانند سایر تله‌های موش، برخورد صحیح و جذب موش برای اطمینان از اینکه تعداد زیادی موش را می‌گیرید، نکته ای کلیدی است. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که استفاده از این چسب موش ها می تواند حیوانات دیگر را نیز به دام اندازد که باید سریعاً آنها را از تله جدا کرد و با استفاده از روغن و یا سایر حلال ها چسب را از روی بدن آنها پاک نمود تا به حیوان آسیبی وارد نشود. چون این چسب‌ها از رزین صنعتی و بر پایه‌ی حلال ساخته می‌شوند. به همین خاطر مواد روغنی به خوبی آن‌ها را پاک می‌کنند. بنابراین می توان از موادی مانند وازلین، روغن صنعتی، روغن خوراکی و روغن زیتون برای پاک کردن چسب موش استفاده نمود.

اگر قصد دارید تا خرید چسب موش انجام دهید بهتر است تا با دقت هر چه بیشتر فروشنده چسب موش خود را انتخاب کنید استفاده از چسب موش های بی کیفیت نه تنها مشکل موش شما را برطرف نمی کند بلکه امکان دارد که با استفاده از مواد غیر استاندارد و سمی خطرات جانی برای شما و عزیزانتان را به همراه داشته باشد. و در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر تعداد زیادی موش در محل مورد نظر شما وجود دارند باید برای رفع کامل مشکل منابعی که موش ها از آنها تغذیه می کنند و یا باعث ورود موش ها به آـن محل می شوند را حذف کنید. در غیر این صورت حتی بعد از به دام انداختن موش ها امکان بازگشت مجدد این موجودات به خمتن محل و جود دارد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توئیتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »
کمک میخواهید ؟ با ما در ارتباط باشید.