/
چسب موش تیوپی جوریم

چسب موش تیوپی جوریم

چسب موش تیوپی

از دیرباز برای جلوگیری از ورود موش به محل زندگی انسان راهکار های بسیار ارائه‌ شده است، زیرا وجود موش در محیط زندگی انسان علاوه بر بروز بیماری‌ های خطرناک، باعث ضرر های مالی نیز می‌ شود؛ زیرا موش ‌ها علاقه شدیدی به جویدن چوب، لباس و رختخواب دارند و معمولاً وسایلی که توسط موش‌ ها جویده می ‌شوند، قابل ‌استفاده نیستند. اگر با معضل موش در محل زندگی خود رو به رو هستید، بهترین کار استفاده از چسب موش تیوپی است. این نوع تله موش ها مانند چسب موش کتابی در مکان ‌هایی که دارای حشرات و مارمولک است نیز قابل استفاده است، البته تله موش بیشتر مناسب موش های خانگی با وزن بین 1 تا 3 کیلو گرم طراحی شده و اگر از حد ذکر شده بزرگتر یا قوی‌ تر باشد می ‌تواند از تله فرار کند.

موش ‌ها و حشرات می ‌توانند در خانه ‌ها، انبار ها، رستوران ‌ها و مکان‌ های تجاری دیگر طیف گسترده‌ ای از مشکلات ایجاد کنند. برای مقابله با این نوع مسئله، انواع مختلفی از چسب ‌ها و محصولات کنترل حشرات و موش ‌ها وجود دارد. مهم نیست که از چسب موش تیوپی یا چسب موش کتابی استفاده می‌ کنید، هر دو این چسب ها را می توان استفاده نمود و اطمینان داشت که این چسب ها به راحتی خشک نمی شوند+. موردی که باید به آن توجه کنید این است که تاثیر گرد و غبار و رطوبت روی کاهش تاثیر چسب کم نیست! پس هر چه محیط مرطوب ‌تر یا کثیف ‌تر باشد، تاثیر این چسب کمتر می شود و زود تر خاصیت خود را از دست می ‌دهد.

چسب موش تیوپی

چسب موش تیوپی

محتویات تیوپ را به صورت زیگزاگ بر روی صفحه ای از جنس چوب یا مقوا، شیشه یا سرامیک تخلیه کنید و سپس 30 دقیقه منتظر مانده تا چسب موش تیوپی به صورت یک نواخت بر روی سطح مورد نظر پخش و تثبیت شود. به منظور افزایش قابلیت جذب موش ها در وسط صفحه مقداری طعمه بگذارید و سپس صفحه را در کنار دیوار یا مکان هایی که معمولاً موش ها مخفی می شوند مانند زیر مبل یا پشت کمد قرار دهید. در همه ی مراحل ساخت تله موش بهتر است از دستکش استفاده نمایید تا طعمه و تله بوی دست انسان را به خود نگیرد و بهترین عملکرد را از این تله داشته باشید. زیرا موش ها موجوداتی بسیار با هوش بوده و در صورت حس کردن بوی دست انسان از نزدیکی به طعمه اجتناب می کنند.

چسب موش تیوپی معمولاً از رزین صنعتی با پایه حلال تشکیل شده و برای به دام انداختن موش و سایر جوندگان استفاده می ‌شود. مواد روغنی و وازلین حلال مناسبی برای چسب موش تیوپی است. فقط باید توجه داشته باشید که بعد از پاک شدن، باید سطح یا محصول را به خوبی بشویید. هنگام استفاده از چسب، دقت کنید لباس هایتان آغشته به چسب نشود. زیرا، لکه های چسب به سختی از روی لباس و محیط پاک می شود. بنابر این بهتر است هنگام کار با چسب، از دستکش و لباس های محافظ مانند لباس های قدیمی استفاده کنید. اما اگر چسب بر روی لباس ایجاد لکه کرد می توانید از راه حل زیر استفاده کنید.

چسب موش تیوپی را چگونه از روی سطح پاک کنیم؟

یکی از راه‌ های پاک کردن چسب موش تیوپی از روش لباس این است که لباس را ابتدا به مدت حداقل ۱ ساعت در فریز قرار دهید تا چسب کاملاً سفت شده و خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهد. سپس لباس را از فریزر بیرون آورده و با پشت چاقو یا هر نوع شیء تیز دیگری چسب را جدا کنید. یکی دیگر از راه‌ های پاک کردن چسب موش از لباس، استفاده از مواد چرب مانند روغن، کره بادام زمینی یا اسپری WD-40 است.

برای این کار می‌ توانید از هر گونه روغنی که در خانه موجود است را بر روی محل چسب بمالید تا چسب موش تیوپی از سطح لباس جدا شود. سپس آن را با دستمال یا مواد شوینده پاک کنید. کره بادام زمینی نیز می ‌تواند به جای روغن مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتی که چسب روی سطح غیر متخلخل چسبیده می‌ توانید از روغن یا تینر استفاده کنید فقط باید دقت داشته باشید که روغن یا تینر آسیبی به سطح نرساند. سپس اجازه دهید تا ماده حلال چند دقیقه روی سطح بماند. در مرحله آخر آن را با یک پارچه خشک پاک کرده و با شوینده ملایم بشویید.

چسب موش تیوپی

چسب موش تیوپی

 

استفاده از چسب موش تیوپی نسبت به سایر تله ها کمی سخت تر است، ولی مزایای منحصر خود را دارد که در سایر تله ها نمی توان یافت. یکی از مهم ترین آن قدرت چسبندگی بالاست که می توان بزرگترین موش ها را نیز به دام انداخت. اما سوال اینجا است که بعد از این که موش ها به دام افتادند چطور می توان از سطح چسب جدا کرد؟ همانطور که گفتیم چسبندگی این محصول بسیار بالا است، پس بهتر است روی سطوحی همچون سنگ، مقوا و… بریزید که بعد از به دام انداختن آن را معدوم نمایید.

برای جلوگیری از ورود موش ها به محل زندگی باید چه کار های انجام دهید:

در همه حال پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود موش ها در بیشتر موارد وارد جا های می شوند که نا مرتب و به هم ریخته باشند و مکان های مناسبی را برای جولان خود انتخاب نمایند پس باید تمامی مکان های خود را مرتب و تمیز نگه داشت موش ها بسیار غذا های چرب و شیرین را دوست دارند و باید این غذا ها را در ظرف های مخصوص و در ظروف در بسته قرار دهید و درب آن را محکم ببندید تا موش ها به خانه شما نفوذ نکنند باید بدانید زباله های خود را باید در ساعت مشخص بیرون از منزل بگذارید در غیر این صورت باعث جمع شدن موش ها در نزدیکی خانه شما خواهند شد.

چسب موش ها بسیار راحت قابل خریداری و در دسترس می باشند و به صورت اینترنتی قابل سفارش دادن خواهند بود و شما می توانید آن ها را تهیه کنید همیشه درون زباله های شما مقداری مواد غذایی وجود دارد که موش ها علاقه زیادی به آن ها دارند، پس بهتر است از قرار دادن زباله درب منزل در ساعت های نا مشخص خود داری نمایید. برای این کار بهتر است زباله هایتان را به موقع درب منزل قرار دهید.

مزایای چسب موش تیوپی

این نوع چسب ها از مواد طبیعی تولید می ‌شود و هیچ‌ گونه ماده شیمیایی در تولید آن نقش ندارد. چسب موش به ‌صورت کاغذی، تیوپی و کتابی تولید می ‌شوند و کاملاً طبیعی و غیر قابل اشتعال هستند. از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این چسب قدرتمند می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع از چسب برخلاف دیگر چسب ‌ها و تله ‌های موش، هیچ‌ گونه آلودگی ایجاد نمی ‌کنند و باعث آلوده شدن خاک و آب ‌های زیرزمینی نیز نمی ‌شوند.
  • این چسب ‌ها با محیط‌ زیست سازگارند و باعث ایجاد آلودگی در محیط‌ زیست نمی‌ شوند.
  • چسب موش اگر بر طبق فرمولاسیون و علم روز تولیدشده باشد، برای انسان و کودکان کاملاً بی ‌خطر خواهد بود.
  • علاوه بر به دام انداختن موش، شما می ‌توانید از این چسب برای به دام انداختن دیگر موجودات خزنده نیز استفاده کنید.
  • استفاده از این چسب آسان است و بهترین نتیجه را نسبت به دیگر تله‌ های موش خواهید گرفت.
  • قیمت این نوع چسب نسبت به دیگر روش ‌های به دام انداختن موش بسیار پایین ‌تر است.

معایب چسب موش تیوپی

در عین حال این نوع چسب‌ ها معایبی هم دارند که قابل چشم‌ پوشی نیستند. به طور کلی این مدل گرفتن موش ‌ها را می ‌توان جزء غیر انسانی ‌ترین روش ‌ها قرار داد. چرا که قطعاً باعث کشته شدن حیوان می‌ شود. وقتی موش به تله بچسبد بسیار شوک شده و دچار حمله قلبی و سپس مرگ می ‌شود. همچنین ممکن است بینی‌ آن ها آغشته به چسب و خفه شود. از طرفی ممکن است در حال تلاش برای نجات دچار آسیب به خود شود. همچنین این چسب‌ ها برای اعضای خانواده مانند کودکان و حیوانات خانگی هم مضر است و ممکن است آن ها به این چسب ‌ها بچسبند و هر چند مواد شیمیایی ندارند اما دچار آسیب شوند.

جمع بندی:

گسترش هرروز زندگی شهری و وجود این موجود چندش‌ آور در محیط ‌های شهری باعث شده تا بسیاری برای به دام انداختن موش ‌ها به سراغ چسب موش تیوپی بروند. به طور کلی، خرید چسب موش تیوپی یک روش مؤثر و اقتصادی برای کنترل موش ‌ها و حشرات است، اما باید با دقت و با رعایت اصول بهداشتی و محیطی استفاده شود. انتخاب نوع چسب بستگی به محیط و شرایط خاص شما دارد، و ممکن است در موارد مختلف از روش ‌های مختلف استفاده کنید. اما همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که کشتن و به دام انداختن موش ها به تنهایی روش مناسبی برای دفع دائمی آن ها از محیط نیست.

چرا که سرعت تولید مثل این جانور به حدی بالاست که معمولاً بچه موش های جدید خیلی سریع جایگزین آن هایی که می گیرید خواهند شد. اگر به دنبال بهترین فرمولاسیون چسب موش تیوپی برای راه‌ اندازی خط تولید این چسب هستید، بهتر است بدانید که کسب ‌و کار سود سازی را شروع خواهید نمود. بیشترین میزان نیاز به این چسب‌ ها در کارخانجات مواد غذایی، انبار های غله، رستوران‌ ها، هتل ‌ها و خانه ‌ها مسکونی است.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توئیتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »
کمک میخواهید ؟ با ما در ارتباط باشید.