/
چسب موش کتابی جوریم

چسب موش کتابی جوریم

چسب موش کتابی از جمله رایج ترین ابزار ها برای گرفتن موش ها است. به دلیل این که این نوع تله موش دارای چسب است، مناسب محیط‌ های باز و یا محیطی که رطوبت بالا یا گرد و غبار دارد نیست بنابراین بهترین محل استفاده از آن درون اماکنی است ک بسته هستند مانند خانه ها، انبار ها، مغازه ها و سایر اماکن بسته. چسب موش کتابی عموماً از یک تکه مقوا یا پلاستیکی مستطیلی که به چسب آغشته شده تشکیل می ‌شود. چسب موش کتابی را باز کرده و آن را به شکل دلخواه درآورید و روی آن طعمه موش قرار دهید. موش موجود با هوشی است به دلیل تناوب استفاده از این چسب های موش، موش ها یاد گرفته اند طعمه را از روی تله بدون اینکه درگیر تله شوند بردارند بنابر این بهتر است به جای طعمه های عادی بر روی تله از طعمه مسموم استفاده شود.

چسب موش کتابی  موجود در سایت ما گزینه خوبی برای این منظور می باشد. بعد از قرار دادن طعمه بر روی تله آن را در مسیر رفت و آمد موش بگذارید . غالباً محل هایی مثل زیر کابینت آشپزخانه، پشت گاز، پشت ماشین ظرفشویی، پشت ماشین لباس شویی ، زیر یخچال ، روی کابینت ها و روی سقف های کاذب محل هایی خوبی برای قرار دادن تله می باشد. برای رسیدن به بهترین نتیجه فرآیند تله گذاری را در ابتدای شب انجام دهید. چسب را در محیط های خیس یا نمناک نگذارید زیرا رطوبت بالا مانع از چسبیدن موش به صفحه می شود .

چسب موش کتابی

دلیل به دام نیفتادن موش ها در تله های کتابی چیست؟

هنگامی که از چسب موش کتابی برای تله گذاری استفاده می کنید، موش ها به تله نمی افتند. با این وجود که مطمئن هستید در محیط زندگی تان موش است؛ اما موفق به شکار آن ها نمی شوید. دلیل این امر این است که هنگام تله گذاری اشتباهات زیادی دارید. در ادامه به تعدادی از این اشتباهات اشاره می کنیم.

  1.  دلیل اول اینکه: خودتان به موش ها اعلام می کنید، اینجا تله است. چگونه؟ موش ها حس بویایی خوبی دارند، زمان گذاشتن چسب موش کتابی، به طعمه دست نزنید. موش ها با حس بویایی قوی، تشخیص می دهند که شما در آنجا حضور داشتید و فرار می کنند.
  2. دلیل دوم اینکه: طعمه های نا مناسب در تله موش ها قرار می دهید. شما باید از طعمه هایی استفاده کنید که موش ها به آن علاقه زیادی دارند. مثل شکلات، آجیل، کره بادام زمینی و خوراکی های شیرین یا همچنین مواد غذایی مشابه ای.
  3. دلیل سوم اینکه: طعمه برای به دام انداخت موش ها زیاد استفاده می کنید. برای به تله انداختن موش ها در چسب موش کتابی، خوراکی کمتری در تله قرار دهید. موش ها دزد های حرفه ای هستند، وقتی مقدار خوراکی زیاد باشد، یواشکی قسمتی از آن را دزدیده و فرار می کنند. حتماً هنگام تله گذاشتن به زمان، مقدار طعمه و نوع طعمه دقت کنید.
  4. دلیل چهارم اینکه: صبور نیستید. برای به دام انداختن موش ها عجله نکنید. موش ها نسبت به محیط جدید با احتیاط رفتار می کنند. تا به محیط عادت نکنند، دم به تله نمی دهند. بعد از اینکه با فضای جدید خو گرفتند، نسبت به تله ها و خوراکی ها عکس العمل نشان می دهند. چسب موش کتابی را بدون اینکه باز کنید، روی آن مقداری خوراکی مورد علاقه آن ها قرار دهید، اگر دیدید که موش طعمه را خورده اند، پس مجدد به صحنه باز خواهد گشت. در آن زمان طعمه را راه اندازی نمایید.
  5. دلیل پنجم اینکه: تله موش چسبی را در جای مناسب قرار نمی دهید. برای اینکه موش ها در دام گرفتار شوند، بهتر است که تله ها را در مجاورت دیوار ها قرار دهید. موش ها بر اساس غریزه، مسیر حرکت شان را از کناره های دیوار انتخاب می کنند. زمانی که برای بازرسی به محیط شما وارد می شوند به خاطر ترس، از گوشه دیوار ها حرکت می کنند. تله ها را در این مسیر قرار دهید. تله موش ها را می توانید در مکان های مخفی، مثل پشت کابینت یا اجاق گاز قرار دهید. آن ها عاشق سرک کشیدن به چنین جا هایی هستند.
  6. دلیل ششم اینکه: از چسب موش کتابی کمتر استفاده می کنید. برای گیر انداختن موجودی با هوش و چابک مثل موش به تله موش های چسبی بیشتری نیاز دارید. برای نتیجه بهتر تله موش ها را کنار هم قرار دهید. بهترین تاکتیک همانطور که در بالا هم گفته شد این است که در امتداد دیوار ها، مناطقی که نشانه های رفت و آمد آن ها مشاهده می شود، در هر 60 الی 90 سانتی متر یک تله موش قرار دهید.

چسب موش کتابی

راهنمای استفاده از چسب موش کتابی

چسب موش کتابی یکی ازموثر ترین روش ها برای به دام انداختن موش های بزرگ، و به راحتی قابل استفاده است.

  1. بسته بندی آن را با دقت باز کنید و آن را در امتداد دیوارهٔ خانه ( رستوران، هتل، کارخانه و …) یا در مکان‌ هایی که در آنجا موش مشاهده کردید قرار دهید.
  2. بعد از به دام افتادن موش یا حیوان موذی دیگر، چسب آن طعمه را برای مدت زمانی در جای خود نگه ‌می ‌دارد.
  3. پس از آن می ‌توانید طعمه را در بیرون از خانه دفع کنید. و در مواقع لازم با ریختن روغن روی تله، چسبندگی را غیر فعال کنید. این روش به شما امکان آن را می‌ دهد که حیوانات بی ‌آزار را سریع آزاد کنید.
  4. موش ‌ها هر شب به اندازهٔ ۶٫۱ تا ۹٫۱ متر از لانه‌ شان دور می ‌شوند. پس اگر لانهٔ موشی در منزل دیدید، به این فواصل در تله‌ گذاری دقت کنید.

بهترین زمان برای استفاده از تله چسب موش شب بوده؛ زیرا باعت نتیجه‌ دهی بیشتر خواهد شد. و نکته مهم دیگر همان گونه که گفته شد این است که از چسب موش کتابی در مکان‌ های خیس و نم‌ دار استفاده نکنید.

طبیعی ترین نکته قبل از خرید هر محصولی دقت در کاربرد و نحوه عملکرد آن محصول است. قبل از خرید چسب موش کتابی هم باید بدانید که چسب کتابی موش تنها برای به دام انداختن تعداد محدودی از موش ها و حشرات مناسب است. بنابر این اگر می خواهید موش ها را از محیط خود به طور کامل ریشه کن نمایید باید در کنار استفاده از چسب کتابی موش از تجهیزات دیگری مانند دستگاه فراصوت دفع موش استفاده نمایید.

این نوع از تجهیزات مبارزه با موش ویژگی های جذابی دارد که افراد زیادی را به استفاده از آن ها ترغیب می کند. از جمله مزایای استفاده از چسب کتابی موش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بدون مواد سمی

بسیاری از چسب های کتابی بدون مواد سمی تولید می ‌شوند، بنابر این جای نگرانی از خطرات مرتبط با مواد شیمیایی سمی نیست بنابراین  دیگر نیازی نیست تا نگران کودکان و حیوانات خانگی خود باشید.

سهولت نصب

نصب این چسب ‌ها بسیار ساده و آسان است. شما فقط باید آن ها را در مکان‌ های مناسب قرار دهید. باید دقت کنید این مکان ها مرطوب و با گرد و غبار نباشند و طعمه مناسبی روی چسب برای جلب توجه موش ها قرار دهید.

سهولت تعویض

بعد از اینکه جانور در تله شما گرفتار شد دیگر مشکل جداسازی آن را از چسب ندارید. تنها کافیست کل جعبه چسب را بدون اینکه آلودگی به محیط اطراف پخش شود از محیط خارج نمایید.

کاربردهای گسترده

شما برای استفاده از این چسب ها محدودیت مکانی ندارید و می توانید آن ها را در مکان های مختلفی مانند آشپزخانه‌ ها، انبار ها و مکان‌ هایی که مواد غذایی نگهداری می ‌شود، اشاره کرد. همچنین شما می توانید از این چسب ها برای به دام انداختن حشرات، مارمولک و خزندگان کوچک هم استفاده نمایید.

اقتصادی بودن چسب موش کتابی

تله موش های کتابی یکی از روش‌ های اقتصادی برای کنترل موش‌ ها و حشرات می ‌باشد. به طور کلی قیمت چسب موش آن هم در نوع کتابی بسیار پایین تر از قیمت سایر روش ها است و باعث کاهش هزینه ‌های مرتبط با مبارزه با این موجودات می ‌شود.

چسب موش کتابی

نکته پایانی

به طور کلی می توان گفت استفاده از تله های چسبی موش یکی از راه های کنترل آفات است. با استفاده از چسب ها می توانید تعدادی از جانوران مزاحم را به دام بیاندازید و از این طریق جمعیتشان را کنترل کنید. اما برای حل کردن ریشه ای موضوع یقیناً به تجهیزات دیگری و یا افراد متخصص در زمینه کنترل و از بین بردن آفات نیاز پیدا می کنید. در بین انواع مختلف چسب موش نوع کتابی آن هم ارزان تر است و هم سهولت استفاده بیشتری دارد. لذا می توان گفت از پرطرفدار ترین تجهیزات دفع آفات می باشد. شما با استفاده از تله موش های کتابی نه تنها موش بلکه سایر جانوران موذی مثل حشرات مارمولک و یا سایر جانوران را هم می توانید به دام بیاندازید. تنها کافی است قبل از خرید به اصالت کالایی که می خرید و فروشگاهی که از آن خرید می کنید مطمئن شوید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توئیتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »
کمک میخواهید ؟ با ما در ارتباط باشید.